تصویر ثابت

خانه / اخبار / شهید احمدعلی کاظمی

شهید احمدعلی کاظمی

وصیت نامه شهید :
«ان‌ اللّه‌ یحب‌ الذین‌ یقاتلون‌ فی‌ سبیله‌ صفاً کانهم‌ بنیان‌ مرصوص‌» [صف/۴]
  1. توصیه‌ حقیر- برای کسانی‌ که‌ شهادت‌ نامه‌ام‌ را می‌خوانند- این‌ است‌ که‌ در شناخت‌ و معرفت‌ احوال‌ ائمه ‌اطهار– علیهم السلام– بیش‌ از پیش‌ تفحص‌ و تحقیق‌ نمایند تا این که‌ ان شاءالله محبت‌ آنها به‌ ولایت‌ ائمه‌- سلام‌ االله علیهم‌ اجمعین‌– همراه‌ با معرفت‌ باشد و باب‌ شفاعت‌ آنان‌ را بر روی‌ خویش‌ بدینوسیله‌ مفتوح‌ نمایند.
  2. به‌ یقین‌ و به‌ تحقیق‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌، یادگار و سلاله‌ پاک‌ نبوی‌ و محمدی‌ و اسوه‌ و نمونه‌ مجسم‌ و ممثل ‌ولایت‌ علوی‌ و سنبل‌ رشادت‌ و شهامت‌ و استقامت‌ حسینی‌ است‌.
  3. مدرسه‌ام‌ و دانشگاهم‌ را به سوی‌ جبهه‌ و کربلای‌ حسین‌ به‌ همراه‌ راهیان‌ کربلا، تغییر جهت‌ دادم‌ چون‌ اینجا کعبه‌ عشق‌ است‌ و نزدیک‌ترین‌ راه‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ محبوب‌ و حضرت‌ دوست‌.
پیام ‌به دانشگاه‌:
  1. هان‌ ای‌ دانشجویان‌ و دانشگاهیان‌! بپاخیزید و بیرق و پرچم‌ جنگ‌ و جبهه‌ را به دوش‌ گیرید و عملاً وارد مبارزه‌ و مقاتله‌ متعهدانه‌ شوید. توصیه‌ می‌نمایم‌ معلومات‌ علمی‌ و تخصصتان‌ را در امور‌ تحقیقی‌ و پژوهشی‌ جنگ‌ به کارگیرید؛ در جهت‌ ایجاد زمینه‌ باشید که‌ در نظام‌ آموزشی‌ و درسی‌ رشته‌ تاریخ‌ و طرح‌ درس‌ها، آثار کفر و الحاد محو و مضمحل‌ گردد و سلاطین‌ و طواغیت‌ از متن‌ به‌ حاشیه‌ رانده شوند.
  2. مادر مهربانم‌! مصلحت‌ اسلام‌ اقتضاء می‌کند، زینب‌ وار استقامت‌ کنید و سرفراز باشید؛ فرزندی‌ را که‌ شیره‌ جانت ‌بود هاجرگونه‌ به‌ مسلخ‌ عشق‌ فرستادی‌.
  3. در شهادتم‌ صابر باشید که‌ خداوند با صابران‌ است‌ و صبر کلید پیروزی‌ است‌ .
                                                                    «شهدا ذخائر عالم‌ بقاء هستند».   «امام‌ خمینی‌»
زندگی نامه شهید :
عطر حضور مردی از تبار سادگی و صداقت ، در سال  42 خانواده زحمتکش «کاظمی»را سرشار از شادی نمود .مشهدی خلیل ،مرد با خدای «گلپاشین» ،نو رسیده را مست نوای دل انگیز اذان و اقامه کرد واو را«احمدعلی»نام نهاد تا در پناه سبزترین درخت ایمان ،زندگانی  را آغاز کند  .
احمد علی ،دوران خوش کودکی را در زادگاهش سپری کرد و سپس به دبستان رفت و آن دوران را با   نمرات عالی گذراند و برای تحصیل در مقاطع بالاتر راهی ارومیه شد .دوران دبیرستان شهید کاظمی مصادف  با خروش دریای توفنده خشم ملتی ستمدیده بود که از ظلم و ستمی دو هزار و پانصد ساله به ستوه آمده بودند و احمدعلی نیز همچون موجی از  این دریای خشم ، بنیان استکبار را به لرزه در آورد .
پس از انقلاب و پیروزی خون بر شمشیر ، روح بلند و خود ساخته احمد ،راه رادمردان عرصه علم و معرفت را در پیش گرفت و شاهراه سعادت را تنها جاده زندگانی خویش ساخت . حوزه علمیه ارومیه، اولین سکوی پرواز این  پرنده سبکبال آذری بود .
چندی بعد، کبوتر دلش، دلتنگ گنبد طلای إمام هشتم شد و به پابوس آن إمام همام مشرف گردید .تاحوزه علمیه و دانشگاه مشهد، میزبانان این جوان آگاه آذربایجانی شود که در تب وتاب حفظ وحدت بین این دو قطب مستحکم انقلاب حضوری فعال داشته باشد .
احمدکه قلبی سوخته و درد آشنا داشت ، دردهای جامعه را می دید و در درمان آن می کوشید . علاقه به مطالعه وخود سازی ، و سعی دردرک کردن فضیلت نماز اول وقت، از ویژگیهای این سرباز إمام زمان (عج) بود . به کتب شهید مطهری علاقه خاصی داشت و در عملی کردن آنها در زندگی اش تلاش می کرد
او که همه چیزش را در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) صرف کرده بود ،وقتی ایران را در معرض هجوم بی رحمانه استکبار جهانی توسط رژیم سفّاک عراق می دید ، مردانه روانه میدان کارزار شد و به سوی  جبهه های خون و شرف هجرت کرد.
روزها، در هجوم تیر و ترکش و خمپاره ، زیباترین شعر حضور را می سرود و عرصه را بر ناپاکان          بعثی تنگ می کرد وبه هنگام شب ، داستان زیبای بلورهای اشکش را در ناز نیاز دیرینه ،با ستارگان              بازگو می کرد . قلب سرشار از عشق احمد در داغِ  دوستان سفر کرده، لبریز از گلزخم بود و او دیگر           طاقت ماندن نداشت . شوق وصال در سیمای نورانی اش موج می زد و چشمان زلالش گویای همه چیز بود . آری، احمد را دیگر یارای ماندن نبود  . سرانجام این عارف عاشق، در بیست و ششم اردیبهشت سال ۶۵در منطقه عملیاتی «حاج عمران» در نبردی تن به تن با اصابت تیری به پهلویش ، مدینه ای از عشق به پا کرد و یا         زهرا (س) گویان نغمه سرخ شهادت را آواز کرد .
احمد رفت و در گلستان  آرزوهای خویش ، همراه با دیگر شقایق های پرپر« عند ربهم یرزقون اند » و ما، در داغ کوچ او همچنان مبهوتیم و در اندیشه رسالتی هستیم که بر دوش ماست :رسالت خون احمد …
                                                                                   
                                                                                 «روحش شادو راهش پر رهرو باد»

خاطره از شهید :

دریافت

گالری تصاویر :

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

مناجات ابوحمزه ثمالی

دعای اَبوحَمزه ثُمالی دعایی از امام سجاد(ع) شامل صفات خداوند، اسم اعظم و همچنین دربردارنده مفاهیمی مانند دشواری‌های قبر و قیامت، سنگینی بار گناهان و لزوم اطاعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *