تصویر ثابت

خانه / اخبار / حضور مدیر و اساتید حوزه علمیه امام خامنه ای (مدظله العالی) ارومیه در همایش وحدت در سایه سار انقلاب اسلامی

حضور مدیر و اساتید حوزه علمیه امام خامنه ای (مدظله العالی) ارومیه در همایش وحدت در سایه سار انقلاب اسلامی

همایش وحدت در سایه سار انقلاب اسلامی با حضور مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی،مدیران و اساتید مدارس علمیه ارومیه،روحانیت اهل تشیع و تسنن برگزار گردید.

نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ضمن قدردانی از دست اندرکاران این همایش بیان کرد: این نشست ها نماد وحدت علمای اهل سنت و تشیع استان در چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، دلیل خلقت جهان هستی را وجود مبارک و شخصیت عظیم پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و ادامه داد: شخصیت بزرگ پیامبر و قدرت روحی ایشان است که تحمل دریافت وحی الهی در قالب قرآن کریم در یک شب را دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی قرآن کریم را تجلی خدای متعال بر قلب مبارک پیامبر (ص) دانست و گفت: علی ابن ابی طالب (ع) نیز در شرایط سخت بر رسول اعظم (ص) پناه می برد.
وی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) اسوه حسنه است که علما نیز با تاسی کردن به آن شخصیت بزرگوار باید پیرو راه نبی مکرم باشند.
وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) با ایستادن در برابر جهالت و ترویج معارف اسلامی شاگردان مختلف و حتی انسان های جاهل را تربیت کردند و هدایت انسان ها و از بین بردن جاهلیت یکی از معجزه های پیامبر (ص) به شمار می رود.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اعراب جاهلی که در بت پرستی مانده بودند، با نفس حضرت محمد(ص) تربیت یافتند و به جایی رسیدند که در برابر خدای متعال متواضع و خاشع بودند.
وی با تاکید بر پیروی علمای اهل سنت و اهل تشیع از سیره نبی مک

رم اسلام (ص) بیان کرد: روحانیان باید همیشه دغدغه دین مردم را داشته باشند و برای ترویج شریعت نبی مکرم همیشه احساس مسوولیت کنند و خود را سرباز و خادم دین بدانند و مردم را بیشتر با معارف دینی و اخلاق پیامبر(ص) آشنا کنند.در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی با علمای شیعه و اهل سنت دیدار کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

برگزاری امتحانات شفاهی طلاب پایه پنجم

امتحان شفاهی فقه طلاب پایه پنجم حوزه علمیه توسط اساتید حوزه علمیه برگزار گردید. گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *