تصویر ثابت

خانه / تهذیب / پانل حوزه / حضرت علی علیه السلام در مکتب پیامبر ص (به کوشش:محمد محسن آقایارلو)

حضرت علی علیه السلام در مکتب پیامبر ص (به کوشش:محمد محسن آقایارلو)

 حضرت علی علیه السلام در مکتب پیامبر (صلی الله علیه و آله):

چندسال پیش از بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله) قحطی بزرگی در مکه رخ داد. محمد (صلی الله علیه و آله)به عموی خود عباس که ازثروتمندترین افراد بنی هاشم بود پیشنهاد کرد که هر یکی از ما یکی از فرزندان ابوطالب رابه خانه ی خود ببریم تا فشار مالی اوکم شود و عباس موافقت کرد.

در نتیجه عباس جعفر رانزد خود برد ومحمد(صلی الله علیه و آله) علی(علیه السلام) را تحت تربیت و کفالت خود قرار داد. چنین شد که علی  (علیه السلام)   درخانه پیامبر(صلی الله علیه و آله) بزرگ شد.

پیامبر(صلی الله علیه و آله) چه چیزهایی را به علی (علیه السلام)یاد می داد؟

امام علی (علیه السلام)می فرما یند:من همچون بچه ای که به دنبال مادرش می رود،همه جا همراه او رفتم هرروز یکی از فضائل اخلاقی خود را به من تعلیم می کرد وبه من دستور می داد از آن پی روی کنم. پیامبر(صلی الله علیه و آله) هرسال در کوه حراء به عبادت می پر داخت و جز من کسی اورا نمی دید. هنگامی که وحی بر آن حضرت نازل شد صدای شیطان را شنیدم به رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عرض کردم:این ناله چیست؟فرمود :این ناله ی شیطان است وعلت ناله اش این است که او از این که در روی زمین اطاعت شود نا امید شده است.

ای علی! آنچه را من می شنوم تو نیز می شنوی و آنچه را من می بینم تو نیز می بینی جز این که تو پیامبرنیستی،بلکه وزیر من بر خیر ونیکی هستی

 

منبع: تاریخ اسلام،مهدی پیشوایی ص ۱۲۱ ،۱۲۳

به کوشش:محمد محسن آقایارلو

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

تمام موجودات عالم در حال حرکتند و تسبیح گوی خدای متعال هستند

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر حسن زاده مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای (مد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *