تصویر ثابت

آیت الله حسن مجد ارموی

آیت‌الله مجد:
گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه قم گفت: برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف مؤلفه ساختن جامعه مهدوی نیست، چون ساختن جامعه مهدوی نیازمند اصلاح نفس است.

 
آیت‌الله حسن مجد ارموی، مدرس حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، ابراز کرد: نقش ولی فقیه در جامعه مقابله و تذکر به مسئولانی است که از موازین اسلامی تخطی می‌کنند.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم با سردادن شعارها، برگزاری همایش‌ها، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها نمی‌توان جامعه مهدوی به‌وجود آورد بلکه در وهله نخست انسان مسلمان ایرانی باید اعمال خود را اصلاح کند و از سوی دیگر مسئله مهدویت را به‌صورت عالمانه مورد بحث و بررسی قرار دهد.

آیت‌الله مجد اظهار کرد: اگر یک شخصی که تاریخ نداند، حدیث‌شناس نباشد و فقاهت و تخصص در علم کلامی نداشته باشد، به‌دنبال مسئله‌ای رفته و بخواهد که آن را برای مردم تبیین کند موفق نمی‌شود.

شرایط تحقق جامعه مهدوی

وی ادامه داد: مردم در حال حاضر تا چه اندازه به صداقت و راستگویی اهمیت می‌دهند؟ و جوانان وقتی قضاوت می کنند، آیا سعی می‌کنند با منطق صحبت کنند یا با سوءظن، غیبت و تهمت صحبت می‌کنند؟ آیا در این شرایط اخلاق در جامعه باقی مانده و جامعه مهدوی تشکیل می‌شود.

این مدرس حوزوی ابراز کرد: مردم در حال حاضر به خاطر چه چیزی به یکدیگر احترام می‌گذارند؟ آیا احترام اشخاص به یکدیگر به خاطر با سوادی، تقوا و امانت‌داری ایشان است یا تنها به خاطر مال و ثروت احترام می‌گذارند.

آیت‌الله مجد اظهار کرد: آیا مردم از خود سؤال می‌کنند که اصلاً این مالی که طرف مقابل به دست آورد که به خاطر آن به وی احترام می‌گذارند، از کجا به دست آورده است؟ هر چند بسیاری از آن‌ها وقتی اذعان به دزدی بودن آن مال شد باز احترام به شخص می‌گذارند، چون ارزش‌ها در زمان کنونی بر مبنای مال و ثروت است.

وی عنوان کرد: پس با این اوضاع می‌شود امیدوار بود که این جامعه به سمت مهدویت به پیش رود؟ و در این راستا فرض کنیم امام زمان(عج) ظهور کرد، آیا معلوم است مردم با ایشان چه کار می‌کنند چون امام علی(ع) نیز امام زمانه خویش بود اما با ایشان چه کار کردند.

این مدرس حوزوی گفت: هم‌اکنون وقتی به اوضاع جامعه نظر می‌کنیم می‌فهمیم که جماعت چقدر دروغ یا راست می‌گویند و به‌طور حتم با سینه‌زنی در ایام شهادت ائمه اطهار(ع) جامعه اصلاح نمی‌شود پس باید بدانیم که مردم تا چه اندازه مقید به رعایت حلال و حرام الهی هستند.

 

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

حضور نماینده محترم ولی فقیه در حجره طلاب حوزه علمیه امام خامنه ای (مدظله العالی) ارومیه

حجت الاسلام دکتر سید مهدی قرشی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *