تصویر ثابت

آیت الله حسن مجد ارموی

آیت‌الله مجد خواستار شد:
مطابقت احساس‌گرایی در بحث مهدویت با عقل و شرع
  مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه احساس‌گرایی در خصوص مهدویت باید با عقل و شرع مطابقت داشته باشد، گفت: در این زمینه دانستن مدارک عقلی و شرعی کار عالمان مسلط به احکام اسلامی است.
Share/Save/Bookmark
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
 
کد مطلب : ۵۸۳۷۴
 
 
 
 
 
 
 
مطابقت احساس‌گرایی در بحث مهدویت با عقل و شرع
 
 
 
 
به گزارش آینده روشن، آیت‌الله حسن مجد ارموی، مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: برخی اشخاص احساس‌گرایی افراطی نسبت به مهدویت دارند؛ بنابراین در این زمینه شیعیان و محبان امام زمان(عج) باید میزانی برای سنجش عقاید افراطی و تفریطی خود داشته باشند.

وی تأکید کرد: احساس‌گرایی در خصوص مهدویت باید با عقل و شرع مطابقت داشته باشد و در این زمینه دانستن مدارک عقلی و شرعی، کار عالمان مسلط به احکام دینی و اسلامی است و شاید از عهده یک روزنامه‌نگار، مداح، نوحه‌خوان و یا خطابه‌خوان برنیاید؛ بنابراین تکامل عقل بشری موجب استفاده صحیح وی از ادله شرعی و دینی در مباحث موعودگرایی و مهدویت می‌شود.

آیت‌الله مجد ارموی با اشاره به اینکه منجی‌سازی ممکن است حاصل تخیلات بشری و یا رسیدن به اهداف سیاسی باشد، افزود: یک منجی واقعی در دنیا وجود دارد که در عقاید شیعه و حتی در عقاید و افکار اهل تسنن هم وجود دارد، همه مسلمانان می‌دانند چنین شخصی از اولاد پیامبر(ص) است که نام و نشان ایشان نیز بر همه مبرهن است.

مسئله مهدویت از باورهای ناب تشیع است

مدرس حوزه علمیه قم گفت: این منجی با ظهور خود بشریت را از ظلم و جور و ستم نجات می‌دهد؛ بنابراین چنین عقاید و افکاری به‌عنوان بحث منجی‌سازی تلقی نمی‌شود، در این راستا ممکن است فیملی ساخته شده و هدف مشخصی را دنبال کند اما مسئله مهدویت و منجی از عقاید و باورهای واقعی ناب تشیع است که از زبان مبارک پیامبر اسلام(ص) تا حضرت امام حسن عسگری(ع) شنیده شده است. 

مدرس حوزه علمیه قم: 

یک منجی واقعی در دنیا وجود دارد که در عقاید شیعه و حتی در عقاید و افکار اهل تسنن هم وجود دارد

وی ادامه داد: در روایات اسلامی آمده است که حضرت ولی عصر(عج) با ظهور خویش عدالت و مساوات را در دنیا برقرار می‌کند، بنابراین چنین روایاتی منجی‌سازی نیستند؛ چراکه زمانی یک فیلم ترادژی یا غم‌انگیزی تولید می‌شود که غیر واقعی است و یک مرتبه نیز داستان عاشورا و حوادث کربلا منتقل می‌شود که رویداد‌های واقعی هستند.

آیت‌الله مجد ابراز کرد: بنابراین مهدویتی که شیعه به آن معتقد است یک واقعیت عینی است که تمامی ائمه اطهار(ع) و معصومین از آن خبر داده‌اند و دوستان و عاشقان معصومین(ع) به آن اعتقاد دارند.

مدرس حوزه علمیه قم در خصوص تعیین وقت ظهور در برخی پایگاه‌های اینترنتی گفت: طبق روایاتی که از ائمه اطهار(ع) به شیعیان رسیده است هیچ شخصی از زمان ظهور حضرت قائم آل محمد(عج) خبر ندارد و حتی خود حضرت مهدی(عج) منتظر است که زمان ظهور از سوی خداوند عالم بر ایشان ابلاغ شود. 

پایان پیام/۱۳۰

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

بازدید حجت الاسلام محمدی مدیر محترم حوزه علمیه استان آ.غ از حوزه علمیه امام خامنه ای (مد ظله العالی) ارومیه

حجت الاسلام محمدی مدیریت محترم حوزه علمیه استان آذربایجان غربی با حضور در محل حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *