تصویر ثابت

خانه / اخبار / استاد سید طاهر قره باغی

استاد سید طاهر قره باغی

رسالت پیامبر اسلام تربیت انسان الهی بود

استاد سید طاهر قره باغی از اساتید اخلاق و سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اسلام با ظهور در جزیره العرب به دنبال آن بود انسانی را که در جاهلیت غرق شده را رنگ الهی دهد و او را تربیت کند تا نه تنها فکر گناه نکند بلکه به اوصاف الهی متخلق شود.

استاد سید طاهر قره باغی امشب در مسجد یازهرا ارومیه با بیان اینکه وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام به عنوان آخرین ذخیره نبوت یک امانت و نعمت بزرگ الهی است، اظهار داشت: نبی خاتم که خود کاملترین مخلوق الهی است، جامع ترین برنامه را برای حیات بشریت آورده است.
وی پیامبر اسلام(ص) را افضل انبیای الهی خواند و افزود: باید شاکر خداوند باشیم که ما را امت رسول اسلام قرار داد و پیرو پیامبری هستیم که افضل پیامبران است، تمام انبیای الهی زمینه ساز ظهور نبی خاتم بودند و همه آنها وعده ظهور پیامبر آخرین را داده اند.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر چه رسالت موسی کلیم الله ترک گناه بود و رسالت عیسی روح الله ترک گناه و حتی فکر گناه بود، دعوت پیامبر اسلام(ص) فراتر از رسالت این دو نبی اولوالعزم بود، افزود: محمد مصطفی(ص) نه تنها ترک معصیت و فکر معصیت را توصیه کرد بلکه فرمود که رنگ الهی بگیرید تا مقامی الهی پیدا کنید.
وی ظرفیت وجودی انسان را عظیم و بزرگ دانست و گفت: انسان در سایه تربیت الهی می‌تواند حامل اسماء الله شده و جلوه رحمانی به خود بگیرد، معجزه پیامبر نیز این بود که می خواست انسانی را که در جاهلیت و ضد اخلاق سقوط کرده است را به اوج برساند و به او جلوه الهی بدهد.
استاد قره باغی با بیان اینکه انسانی که در جاهلیت سقوط کرده بود و فرزند دختر خود را زنده به گور می کرد مخاطب پیامبر اسلام قرار گرفت، تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در چنین فضای ظلمانی مبعوث شد تا بشر را تربیت کند و او را از خیالات و خرافات برهاند.
وی با اشاره به سقوط عرب پیش اسلام در خرافات و بت پرستی، خاطرنشان کرد: پیش از بعث پیامبر در جزیره العرب جاهلیت به اوج رسیده بود و با تعظیم در مقابل تکه سنگ‌هایی گمان می کردند که در مسیر کمال هستند، پیامبر اسلام در چنین شرایطی به دنبال تربیت انسانی الهی بود.
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه بزرگترین ره آورد رسالت پیامبر اسلام عزت بخشی به انسان بود، گفت: پیامبر اسلام (ص) به انسان عزت و کرامت بخشید تا در مقابل اجسام بی جان سر تعظیم فرود نیاورد و تنها خداوند متعال را پرستش کند.
وی افزود: بعد از گذشت هزار و چهارصد سال با پیشرفت علم، دانشمندان با کمال تواضع  اقرار می‌کنند که برنامه‌ای جامع‌تر از قرآن وجود ندارد و برای سعادت بشر کافی است و با دلیل بر جامع و کامل بودن برنامه‌های دین اذعان دارند.

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

برگزاری امتحانات شفاهی طلاب پایه پنجم

امتحان شفاهی فقه طلاب پایه پنجم حوزه علمیه توسط اساتید حوزه علمیه برگزار گردید. گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *