تصویر ثابت

خانه / اخبار / برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اقدام شاخص فرهنگی است

برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اقدام شاخص فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح امروز در کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که با حضور مقامات لشگری و کشوری در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله ارومیه برگزار شد اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در کنگره شهدا حضور داریم و نام خود را در زمره کسانی که یاد شهدا را بزرگ می‌شمارند نوشتیم.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت از برگزار کنندگان کنگره ۱۲ هزار شهید تقدیم کرد و افزود: برای این کار زحمات زیادی کشیده شده و  برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی یک کار شاخص فرهنگی است و سبب زنده ماندن یاد و نام شهدا می‌شود.

امام جمعه ارومیه گفت: مسئله شهادت و توفیق دستیابی به آن رسیدن به مقام بسیار بزرگی است و ارزش بزرگی دارد بطوریکه ائمه اطهار همیشه برای خود شهادت می‌خواستند و برای کسانی که دوست داشتند همین را طلب می‌کردند.

وی افزود: امیر مومنان (ع) به عشق شهادت زندگی می‌کردند و جملات قابل تأملی در نهج‌البلاغه دارند آن چنانکه می‌فرمایند قسم به خدا اگر من دشمن را ملاقات کنم کوچک‌ترین ترسی به دلم راه ندارد چراکه میدانم دشمنان من در ظلالت و گمراهی است و من در راه راست هستم و برای شهادت و ملاقات خدا مشتاق هستم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت علی (ع) برای رسیدن به شهادت بین مردم بود و امامت می‌کرد و می‌فرمود اگر شوق شهادت نبود مرکب خود را سوار و از شما دوری می‌کردم و تنها امید به شهادت مرا بین شما نگه داشته است.

وی با اشاره به توجه وافر مقام معظم رهبری به اهمیت بزرگداشت یاد شهدا افزود: همه دیدند که رهبر معظم انقلاب با زمزمه شعر ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند چه اشکی می‌ریختند.

   

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

مناجات ابوحمزه ثمالی

دعای اَبوحَمزه ثُمالی دعایی از امام سجاد(ع) شامل صفات خداوند، اسم اعظم و همچنین دربردارنده مفاهیمی مانند دشواری‌های قبر و قیامت، سنگینی بار گناهان و لزوم اطاعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *