تصویر ثابت

خانه / اخبار / اخبار بسیج طلاب / یادواره ۸۷ تن شهید طلبه و روحانی استان آذربایجان غربی برگزار شد

یادواره ۸۷ تن شهید طلبه و روحانی استان آذربایجان غربی برگزار شد

مراسم یادواره 87 تن شهید روحانی و طلبه آذربایجان غربی-علی آقایاری

حجره شهید در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

حجره شهید در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و مراسم یادواره ۸۷ تن شهید روحانی و طلبه آذربایجان غربی نیز با حضور مسئولان برگزار شد.

حوزه‌های علمیه انقلابی‌گری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در این مراسم اظهار داشت: مسئله شهادت در راه خداوند متعال یکی از بزرگ‌ترین موقعیت‌ها برای کسانی که دین اسلام و تمام ادیان الهی را شناخته‌اند به وجود آورده است.

وی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: شهادت در جای خود بسیار والاست به گونه‌ای که حضرت علی (ع) به یاران خود بیان مکردند که اگر امید به شهادت در جنگ در ایشان نبود به هیچ وجه با آن‌ها نمی‌ماند و در همه حال امیدوار بود در راه خداوند متعال به شهادت برسد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: شهادت جایگاهی دارد که امیرالمؤمنین (ع) همواره در پی آن بودند و ادامه زندگی خود را به سبب شهادت می‌دانستند، خوشا به حال شهدایی که در بهترین زمان از جان خود گذشتند و امروز وظیفه ما در برابر این افراد بسیار سنگین است.

وی افزود: اگر در ادامه راه شهدا مقداری سستی کنیم در مقابل خداوند متعال هیچ جوابی نخواهیم داشت چراکه آنان در مقابل دشمنان از جان و مال خود گذشتند تا درخت اسلام را آبیاری کنند و امنیت و آسایش را برای مملکتمان به ارمغان آورند.

قریشی تاکید کرد: ما طلبه‌ها بسپار وظیفه سنگینی در راه ادامه روش شهدا داریم چراکه دروس دینی را می‌خوانیم تا مردم را هدایت کنیم بنابراین نباید در این مسیر کوتاهی از خود نشان دهیم و از خداوند متعال خواستاریم راه شهدا را به خوبی بپیماییم.

وی بیان کرد: حوزه‌ها باید حوزه انقلابی باشند و خدایی نکرده اگر مقداری از این مسیر انحراف داشته باشیم نمی‌توانیم نجات یابیم و در نهایت انسان از بین رفتنی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) و ایشان به روایت از خداوند متعال گفت: افرادی که مسلمان هستند ولی از امام ظالم تبعیت کنند حتماً عذاب می‌شوند هرچند این امت در کارهای شخصی خود بسیار درستکار باشند و خداوند متعال از گروهی می‌گذرد که از امام عادل پیروی کرده‌اند هرچند در اعمال شخصی خود مشکل داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر رهبری فردی الهی باشد و مردم از وی تبعیت کنند مشکلات در نهایت برطرف می‌شود ولی اگر فردی که در رأس است شخص ظالمی باشد امت را مورد عذاب قرار می‌دهد.

کتاب شهدای روحانیت آذربایجان غربی رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم نجف قلی‌زاده‌سرایی در این مراسم اظهار داشت: جلساتی که تاکنون حول کنگره ملی ۱۲۰۰۰ سهید آذربایجان غربی برگزار شده ‌بسیار ارزشمند بوده است.

وی با اظهار امیدواری به سبب برگزاری کنگره ملی ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی افزود: هشت شورا و چهار مجمع استانی برای یادواره کنگره ۱۲ هزار شهید تشکیل شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این کنگره ملی گفت: کتاب شهدای روحانیت نیز به جدیت پیگیری می‌شود که شامل مصاحبه با رزمندگان روحانی در زمان جنگ است که با عنایت خداوند متعال از آن کتاب رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به فضای معنوی حوزه‌ها و مدارس علمیه یادآور شد: در حوزه‌های علمیه بحث شهدا و شهادت به جدیت باید حضور داشته باشد و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و در تمامی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران یادواره و اقدامات شهدایی آغاز شده است.

‌نجف‌قلی‌زاده سرایی بیان کرد: تمامی برنامه‌هایی که در حوزه‌ها انجام می‌شود بسیار جای قدردانی دارد و تمامی کارها با تعامل و صمیمیت بسیاری پیش می‌رود و نمایشگاه و حجره‌ای که برای یادآوری شهدا ایجاد شده بود بسیار فضای معنوی را ایجاد کرده بود.

وی تأکید کرد: شهدا چراغ راه برای مردم ایران اسلامی و دیگر کشورها و مردمان آزاده‌ای هستند که در جای‌جای دنیا زندگی می‌کنند و تبعیت از راه این افراد بزرگوار می‌تواند انسان را هم در زندگی اخروی و هم در زندگی دنیوی متنعم کند و از کشیده شدن فرد و جامعه به بیراهه جلوگیری می‌کند.

خط اصولی دفاع از مستضعفین در حوزه‌ها و مدارس علمیه حفظ شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم خانی ظهر امروز در مراسم یادواره ۸۷ تن شهید روحانی و طلبه آذربایجان غربی که در محل حوزه علمیه امام خامنه‌ای برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم قدم‌هایی که در راستای کنگره ملی ۱۲۰۰۰ شهید استان آذربایجان غربی برداشته می‌شود به‌عنوان باقیات و صالحات در پرونده اعمالمان ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: افرادی که وارد بهشت می‌شوند به هیچ وجه آرزوی برگشتن به زمین را ندارند و تنها شهیدان این موضوع را درخواست می‌کنند چون طعم شهادت را چشیده‌اند و می‌خواهند ده‌ها مرتبه آن را بچشند.

قاسم خانی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در مورد سیره زندگی آدمی گفت: از صدر اسلام تاکنون دو روش زندگی در میان آدمی بوده است که یک دسته افراد راحت طلب هستند و به دنبال طعمه‌ای هستند تا بخورند و بخوابند و در نهایت همه چیز را با راحت طلبی به دست آورند.

وی با اشاره به دسته دیگر از آدم‌ها تصریح کرد: عده‌ای نیز هستند که اسلام را در عبادت خلاصه کرده و وقت خود را به نماز و روزه می‌گذرانند و تنها به دنبال سیری شکم و جای آوردن عبادات خود هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه تاکید کرد: یکی از دیگر دسته‌ها، دسته انبیا و اولیای الهی است که برای خود یک سیره متفاوت دارند و تمام عمرشان را صرف می‌کنند تا با مشکلات موجود در جهان مبارزه کنند و درصدد برچیده شدن ظلم از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

وی یادآور شد: بحث مبارزه با رفاه و سرمایه، قیام و راحت طلبی و دنیاخواهی و آخرت خواهی دو مقوله‌ای هستند که با یکدیگر جمع نمی‌شوند و تنها آن‌هایی تا آخر خط با ما هستند که درد محرومیت را چشیده‌اند و در نهایت فقرا و متدینین بی بضاعت، گردانندگان انقلاب اسلامی هستند.

قاسم خانی اظهار داشت: در همه حال باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا خط اصولی دفاع از مستضعفین حفظ شود و در این راه باید خداوند متعال را در نظر داشت و از هیچ تهمتی نترسید چراکه آمریکا و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای تضعیف و شکست انقلاب اسلامی در آستین پرورش می‌دهند.

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

تجدید بیعت با شهدا

به مناسبت هفته دفاع مقدس طلاب حوزه علمیه امام خامنه ای(مدطله العالی) باحضور در مزارشهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *