تصویر ثابت

خانه / اخبار / سخنرانی آیت الله اراکی در همایش «امام رضا (ع) از منظر شیعه و اهل سنت» در ارومیه

سخنرانی آیت الله اراکی در همایش «امام رضا (ع) از منظر شیعه و اهل سنت» در ارومیه

آیت‌الله محسن اراکی روز شنبه در همایش «امام رضا(ع) از منظر شیعه و سنی» که با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مکارم اهل بیت(ع) برای تمام مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی ثابت شده و در این مسیر تمام علما و بزرگان اهل سنت نسبت به حقیقت وجودی اهل بیت(ع) واقف هستند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: علمای شیعه و سنی اختلاف چندانی در بحث امامت ندارند و همه معتقد به امامت هستند، با این تفاوت که در برخی جزئیات تفاوت‌هایی وجود دارد که نباید روی آن‌ها تمرکز شود.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی میان علما و اقشار مختلف مردم اهل سنت و شیعه جزو ضروریات امروز است که این مهم نیازمند توجه به آیات وحدت آفرین قرآنی و نیز ورود علما به مباحث اصلی در دین اسلام است.
اراکی تصریح کرد: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های امام رضا (ع) و سبک زندگی رضوی و الگوگیری از این سیره برای تقویت وحدت شیعه و اهل‌سنت استفاده کرد.
وی اظهار کرد: بنابر اعتقاد اهل‌سنت، امام رضا (ع) وجودی پاک و معتقد است و وجود مبارک امام رضا (ع) در ایران اسلامی مایه وحدت و آرامش بوده و در بین اقوام و مذاهب از جمله اهل‌سنت و شیعه یک محور اساسی است.
به گزارش فارس، ارائه مقاله‌ای در خصوص جایگاه امام رضا(ع) در میان علمای اهل سنت و نیز سخنرانی برخی علما در بیان جایگاه وحدت اسلامی از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه در ارومیه بود.

http://mohsenaraki.ir/farsi/wp-content/uploads/2019/07/98-04-22-300-1.jpg

 

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

برگزاری امتحانات شفاهی طلاب پایه پنجم

امتحان شفاهی فقه طلاب پایه پنجم حوزه علمیه توسط اساتید حوزه علمیه برگزار گردید. گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *