تصویر ثابت

خانه / اخبار / جلسه مشترک بصیرت افزایی در مورد انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام حمید رسایی

جلسه مشترک بصیرت افزایی در مورد انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام حمید رسایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام حمید رسایی امروز در جمع طلاب ارومیه اظهار داشت: چهل سال از عمر انقلاب به راحتی نگذشته است و این کشور و معادن و ذخایر آن در اختیار نظام سلطه بود و آنها برای کشور تصمیم می‌گرفتند و وقتی از دست آن‌ها خارج شد طبیعی بود که جلوی روند این کشور را بگیرند.

وی ادامه داد: نخستین اقدام‌ دشمن کودتای فرهنگی بود و عده‌ای پیش از انقلاب به نوشتن در جهت ایجاد انحراف در انقلاب اسلامی کرده و در مورد ولایت فقیه شبهه ایجاد می‌کردند.

مسوول روزنامه ۹دی افزود: جنگ داخلی در چهار نقطه کشور و کودتاهای مختلفی را به راه انداختند و در راس برخی از این کودتاها مرجع تقلید و مسوولین وقت قرار داشتند.

وی اضافه کرد: دشمنان جنگ هشت ساله را بر کشور تحمیل کردند و در کنار آن هم تحریم‌ها را وضع کرده و برخی‌ها با مانور تجمل در خطبه‌های نماز جمعه اولین کودتای داخلی بعد از امام(ره) را به راه انداختند.

نماینده سابق مجلس گفت: باید صادقانه به مردم دستاوردها، ضعف‌ها و قوت‌های نظام بیان شود و مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و پیش از انقلاب ملت ایران در فرهنگ دینی و سیاسی استقلال نداشت، انقلاب مشروطه که در راس آن علما بود هدفشان مشروط کردن شاه بود و در همان اوایل انقلاب شیخ فضل‌الله نوری احساس خطر کرده و انقلاب مشروطه مشروعه را مطرح کرد اما با وجود تذکرات شیخ فضل‌الله اعضای انقلاب به تذکرات ایشان توجه نکردند.

وی تصریح کرد: نتیجه مجلس انقلاب مشروطه به سلطنت رسیدن رضا شاه شد و زمانی که ایران در جنگ جهانی دوم اشغال شد انگلیسی‌ها به شاه پیام دادند که تو باید کنار بروی و فرزندت به سلطنت برسد بنابراین انگلیسی‌ها با یک پیام شاه مملکت را عوض می‌کردند، آمریکایی‌ها در ایران پایگاه نظامی داشتند و بدون اجازه شاه، ارتش کشور را از ایران خارج می‌کردند اما امروز جمهوری اسلامی تنها کشوری است که هیچ کشوری در آن تسلط سیاسی و نظامی ندارد.

رسایی گفت: قبل از انقلاب، کشورمان در ثبت اختراع بالای ۳۶ جهان بود و امروز در رتبه هفتم دنیا قرار دارد و امروز کشورمان می‌تواند در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده و همه این‌ها محصول انقلاب اسلامی است و در این زمینه، بر اساس باورهای دینی و اعتقادی و ملی خود به نظام استکبار جهانی نه گفتیم.

وی افزود: در این چند سال اخیر دولت به ۳۷ سفارش و توصیه غرب عمل کرده چون ادعا می‌کردند که با برجام همه مشکلات مردم حل خواهد شد بنابراین با کمک رییس مجلس برجام را با وجود توصیه رهبری مبنی بر این‌که من به غرب اعتماد ندارم، امضا کردند و با برجام بود که گرانی‌ها آغاز شد.

رسایی دومین شعار انقلاب را آزادی دانست و گفت: دومین شعار انقلاب اسلامی آزادی بود و منظور از آزادی این نیست که هر کسی هر چه دلش خواست عمل کند و بگوید و منظور از آزادی، آزادی از نگاه دین است که از سوی شخصی که به همه منافع و مضرات بشر آگاه است وضع شده و آزادی یعنی این‌که مردم بتوانند مسوول خود را مورد خطاب قرار بدهند و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

انتهای پیام / ۱۰۳۱/ن

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

برگزاری امتحانات شفاهی طلاب پایه پنجم

امتحان شفاهی فقه طلاب پایه پنجم حوزه علمیه توسط اساتید حوزه علمیه برگزار گردید. گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *