تصویر ثابت

آیت الله ناصر محرّر

ارومیه – استاد حوزه و دانشگاه از قم گفت: تبیین مبانی دینی با ادله واضح امری واجب برای مبلغین دینی است.

   آیت الله ناصر محرر صبح پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ آذربایجان غربی حلول ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند برای نزدیک شدن به خدا عنوان و بر اهمیت کار خطیر روحانیون در امر تبلیغ دین بیان دکرد و افزود: روحانیون و علما در جایگاه متولیان اصلی فرهنگی دین همواره در گفتار و نوشتار خود در گسترش مبانی دینی و فرهنگ غنی اسلام در سطح جامعه گام‌های بلندی برداشته اند.

وی در ادامه افزود: سخنرانی در منابر با امر به معروف و نهی از منکر متفاوت است، تبیین مبانی دینی با ادله واضح امری واجب برای مبلغین دینی است و ما می خواهیم از طریق منبر، به امر به معروف ورود پیدا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سخنرانان در ماه مبارک رمضان می بایست سخنان خود را به نوعی بیان کنند تا بصورت سلسله وار تا آخر ماه مبارک رمضان بتوانند آن را ادامه دهند و نباید طوری باشد که سخنان آنها، اول و وسط و آخر آن مشخص نباشد.

آیت الله محرر با اشاره به نقل احادیث و روایات در سخنرانی ها خصوصاَ در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: روحانیون می بایست در منابر از به کار بردن کلمات و جملات سخیف به دلیل قداست منبر بدلیل شان و منزلت روایات و احادیث به طور جد خودداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت توازن در گفتار و مخاطب شناسی توسط روحانیون خاطرنشان ساخت: روش مندی و مخاطب شناسی، همچنین توازن در به کار بردن احادیث و روایات بسیار حائز اهمیت است، به طور مثال، همان مقدار که مردم را به بهشت بشارت می دهیم، باید به همان اندازه از عذاب الهی نیز آگاه سازیم.

آیت الله محرر بر تبلیغ دین به صورت استدلالی و بیان ادله تأکید و تصریح کرد: تبلیغ فرایندی است که باید مطالب با معیارها و روش های درست همراه با تهییج عواطف دینی منتقل شود تا بتواند نیازهای مخاطبان را در عقل عملی و نظری تأمین و اشباع کند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید طرح منبر داشته باشند، گفت: منبرها باید قاعده مند بوده و موجب قرائت های مختلف نشود؛ باید هدف تبلیغ سی روزه مبلغان بر اساس نیازهای منطقه تعیین شود و در عین حال موضوعات منبر به صورت روزانه نیز مشخص باشد.

درباره‌ی مدیر

حوزه علمیه امام خامنه‌ای مدظله العالی ارومیه تاسیس سال 1394

حتما ببینید

برگزاری امتحانات شفاهی طلاب پایه پنجم

امتحان شفاهی فقه طلاب پایه پنجم حوزه علمیه توسط اساتید حوزه علمیه برگزار گردید. گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *